جاذبه های گردشگری آنتالیا
نوشته شده توسط : نیکنام

کشتی کروز آنتالیا

kashti-koroz2.jpg

کشتی کروز آنتالیا یک تور تفریحی کامل برای گردشگران شهر آنتالیا می باشد.کشتی کروز در واقع همان گشت با کشتی روی آب های گرم و نیلگون مدیترانه است. برای اینکه گردشگران تور آنتالیا بتوانند سوار این کشتی ها بشوند باید ابتدا با اتوبوس و یا وسیله شخصی خود بندر منطقه کمر آنتالیا بروند و سپس سوار این کشتی ها شوند. این کشتی در مسیر خود توقف های کوتاهی دارد که گردشگران تور آنتالیا می توانند در زمان توقف به دریا بروند و شنا کنند.این تور با کشتی های مختلفی از قبیل موبی دیک، حارم ، آکواپارادایس انجام می گیرد. برنامه تمام کشتی ها از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح از بندر اصلی آنتالیا در غرب آنتالیا حرکت نموده و پس طی سواحل شهر آنتالیا به نواحی شرقی شهر رسیده و در کنار آبشار دودن (بزرگترین آبشار آنتالیا) اولین وقت شنا به میهمانان تور آنتالیا داده می شود. پس از حدود ۴۵ دقیقه شنا در دریای مدیترانه با تجهیزات، مجددا حرکت نموده و به سمت غرب و جاده شهر کمر حرکت می کند. کشتی ها ۳ طبقه بوده و برای سلیقه ها و سنین مختلف کاملا مناسب می باشد به این صورت که طبقه بالا جهت دادن مناظر، عکاسی و حمام بوده، طبقه وسط محل رقص و پایکوبی و طبقه پائین رستوران کشتی را در بر می گیرد.

kashti-koroz1.jpg

 

غار داملاتاش آنتالیا 

غار داملاتاش آنتالیا مكان مناسبي است براي گردشگران تورآنتالیا كه در آن علاوه بر ديدن مناظر خارق العاده طبيعي امكان ديدن سنگهائي تغيير شكل يافته نيز وجود دارد. در اين غار ديوارهاي سنگي كه به طرز خارق العاده اي در طول زمان تغيير شكل داده تصاوير بسيار زيبايي را خلق كرده اند.در همين محدوده موزه باستان شناسي و قوم نگاري نيز وجود دارد كه بازديد از آنها نيز خالي از لطف نمي باشد. (اين موزه همه روزه بجز روزهاي دوشنبه جهت بازديد گردشگران باز مي باشد). از مكانهاي ديدني ديگر اين منطقه 3 غار دريائي بنام هاي فسفرلوماعارا به معناي غار فسفري با تركيبات سنگي درخشان و شب تابي كه در خود جاي داده استوكيزلارماعاراسي غار دخترها كه در گذشته محل نگهداري اسراي زن توسط دزدان دريائي به شمار مي آمده است  كه دسترسي به اين 3 غار با قايق امكان پذيرخواهد بود . برای دیدن از این مکان تاریخی با تورآنتالیا  همراه شوید .

 

ساحل پاتارا آنتالیا 

ساحل پاتارا آنتالیا ساحلی آرام و بسیار زیبا و به گفته بعضی ها زادگاه بابانوئل می باشد . این ساحل می تواند جای مناسبی برای تفریح و گردش توریستان تور آنتالیا باشد زیرا بسیار دنج و خلوت می باشد. ساحل پاتارا 50 متر عرض و 20 کیلومتر طول دارد و به دلیل دارا بودن آثار تاریخی زیاد امکانات رفاهی آنچنانی ندارد. در واقع برای ایجاد امکانات رفاهی باید این آثار تاریخی را از بین می بردند اما خوشبختانه این اتفاق تا کنون نیفتاده است. آثار تاریخی ذکر شده عبارتند از دروازه و کاخ رومی , حمام رومی , طاقهای رومی و بسیاری از اثار قدیمی دیگر. مسافران و گردشگران تور آنتالیا در این ساحل علاوه بر تفریح می توانند از دیدن این آثار تاریخی لذت ببرند.

 

کسیک مناره آنتالیا
 کسیک مناره از دیدنی های آنتالیا ست و این مسجد به مسجد مناره شکسته کسیک مشهور است در نتیجه خسارتی که از آتش سوزی سال 1896 به مسجد وارد آمد و سوختگی قسمت چوبی بالای مناره آن ، و به معنای مناره های بریده شده می باشد که در گذشته بعنوان کلیسا از آن استفاده شده است.  این اثر در واقع نمایانگر تاریخ آنتالیا ترکیه که زمان رومی ها ، بیزانس  ، سلجوقیان ، عثمانی ها تا به امروز را شامل میشود .کسیک مناره که در کلیسای کورکوت قرار گرفته در قرن پنجم میلادی به نام مریم مقدس ساخته و در زمان بایزید دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبدیل شد، به همین دلیل از آن بنام مسجد کورکوت یا مسجد کبیر یاد می شود.  زمانیکه  امپراتور ها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از آنتالیا دیدن  کرد به افتخار او  دروازه ای با سه  طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر به محسوب می شد.گردشگران تور آنتالیا می توانند از مناطق تاریخی لذت ببرند.

مطالب مرتبط:

تور آنتالیا پاییز 95

تور آنتالیا آبان 95

تور آنتالیا آذر 95

تور آنتالیا زمستان 95

تور آنتالیا دی 95

تور آنتالیا بهمن 95

تور آنتالیا اسفند 95

تور آنتالیا نوروز 96  

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تورآنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری آنتالیا , مکان های دیدنی آنتالیا , جاذبه های گردشگری ودیدنی آنتالیا , جاذبه های گردشگری آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: